افزایش 2 برابری قیمت ادمینی اینستاگرام فراسیتی در سال 1403 عجله کنید!

چگونه بفهمیم چه کسانی اینستگرام ما را چک می کنند؟

دسته بندی:
فهرست مطالب
چگونه بفهمیم چه کسانی اینستگرام ما را چک می کنند؟

اینستاگرام یکی از پر مخاطب ترین شبکه های اینترنتی است و روزانه میلیون ها کاربر از آن استفاده می کنند. در کنار جنبه های سرگرمی٬ بیزینس های مختلفی هم در این اپلیکیشن شکل گرفته اند که عملکرد فوق العاده ای هم دارند. اگر شما هم در این فضا فعالیت کرده باشید٬ قطعا یک بار با این سوال مواجه شده اید که چگونه بفهمیم چه کسانی اینستاگرام ما را چک کرده اند؟

این موضوع از جنبه های مختلفی حائز اهمیت است. مهم ترین دلیل٬  این است که از این طریق می توانید سلیقه افرادی که به پیج شما مراجعه کنند را بشناسید و ببینید دقیقا کدام محتوا مورد پسند آن هاست؟  از این طریق با ثبت بازتاب ها و برنامه ریزی درست و دقیق محتوایی٬ می توانید افرادی که به پیج شما سر می زنند اما مشارکت ندارند را هم به مخاطب و مشتری خود تبدیل کنید. چنین اقدامی به ویژه برای پیج های فروشگاهی و آنلاین شاپ ها اهمیت زیادی دارد. 

به طور کلی فرقی نمی کند در چه زمینه ای در اینستاگرام فعالیت می کنید٬  وقتی بدانیم چگونه بفهمیم چه کسانی اینستاگرام ما را دنبال کرده اند؟ می توانیم با تغییر روند و تولید محتوایی که برای افراد جذاب تر است٬  بازدید بیشتری بگیریم و رشد سریع تری را تجربه کنیم.

ترفند هایی برای شناسایی مخاطبینی که اینستاگرام ما را چک کرده اند

ترفند هایی برای شناسایی مخاطبینی که اینستاگرام ما را چک کرده اند

اپلیکیشن اینستاگرام قوانینی نسبت به حریم شخصی افراد دارد. اما آیا طبق تنظیمات پیش فرضی که اینستاگرام برای حریم خصوصی در نظر گرفته است، به کاربران امکان این را می دهد که ببینند چه کسانی پیج را چک کرده اند؟ در اصل اگر شخصی وارد صفحه ما شده باشد و عکس های ما را ببیند٬ اگر لایک نکند  ما متوجه بازدید شخص مورد نظر نخواهیم شد. همه ما می دانیم که اینستاگرام در اصل متعلق به فیسبوک است. تمامی اطلاعات و داده های مربوط به بازدیدکنندگان پیج ها هم در این شبکه وجود دارد اما به خاطر حفظ حریم خصوصی٬  آن ها را در اختیار دیگران قرار نمی دهد. 

بسیاری از کاربران اکانت خود را صرفا جهت بازدید کردن از پیج های دیگر می زنند و اگر آپشنی جهت نشان دادن بازدید های پنهان در اینستاگرام وجود داشته باشد٬ قطعا طیف وسیعی از کاربران خود را از دست می دهد. به همین دلیل چنین سیاستی را پیش گرفته است. در ادامه به معرفی ترفند هایی جهت شناسایی مخاطبینی که از پیج شما بازدید کرده اند را معرفی می کنیم. 

1- تبدیل اکانت عادی به اکانت بیزینس

یکی از ساده ترین راه ها برای اینکه ببینیم چه کسانی اینستاگرام ما را چک کرده اند٬  تبدیل اکانت عادی به بیزینس است. تجاری سازی اکانت اینستاگرام این دسترسی را برای ما تا حد زیادی ایجاد می کند تا از برخی قابلیت ها و اطلاعات جامع استفاده کنیم. از این طریق به راحتی متوجه می شوید چه کسانی به پیج شما سر زده اند. با این حال این اطلاعات محدود هستند. 

در نظر داشته باشید که با بیزینس کردن اکانت خود در اینستاگرام٬  تنها قادر خواهید بود حجم ترافیک صفحه تان را مشاهده کنید و اطلاعات پروفایل بازدید کنندگان به شما داده نمی شود. با ساخت یک اکانت تجاری قادر هستید ببینید چه تعداد کاربر در هفته گذشته از پیج شما بازدید کرده اند و حتی تعداد کسانی که پست های شما در بخش فید آن ها به نمایش درآمده است هم از این طریق مشخص می شود. 

این آپشن به شما اجازه می دهد تعداد بازدید ها و نحوه فیدبک جامعه مخاطبین خود را بسنجید و برای رشد پیج خود از این آمار و ارقام استفاده کنید اما بازهم اطلاعات دقیق حساب بازدیدکنندگان را در اختیار شما نمی گذارد.

تبدیل اکانت عادی اینستاگرام به اکانت بیزینس

چطور اکانت بیزینسی ایجاد کنیم؟

برای اینکه اکانت خود را از حالت عادی به تجاری تغییر دهید٬  کافیست مراحلی که در ادامه آورده ایم را دنبال کنید تا از قابلیت های آنالیز پیج که اینستاگرام در اختیارتان قرار می دهد بهره ببرید. 

  1. قبل از هرچیز مطمئن شوید نسخه به روز رسانی شده اپلیکیشن را نصب کرده اید. 
  2. در قدم بعدی بخش سه لاینی که گوشه صفحه است را بزنید و وارد بخش تنظیمات شوید. 
  3. در این بخش گزینه Setting and privacy را انتخاب کنید. 
  4. بعد روی گزینه Account type and tools بزنید و به پایین صفحه مراجعه کنید. 
  5. حالا جا به جایی حساب به حساب حرفه ای را انتخاب کرده و گزینه  continue را بزنید. 
  6. حالا دسته بندی خود را انتخاب کرده و روی گزینه Done بزنید. 
  7. بعد اوکی را انتخاب کرده و حالا گزینه کسب و کار یا بیزینس را انتخاب کنید. 

چطور اکانت بیزینسی ایجاد کنیم مرحله اول

چطور اکانت بیزینسی ایجاد کنیم مرحله دوم

بعد باید مشخص کنید که می خواهید چه اطلاعاتی برای شما نمایش داده شوند و اکانت شما به یک حساب بیزینسی تبدیل شده است. شما می توانید تعداد بازدیدکنندگان و بسیاری از اطلاعات دیگر را از این طریق دریافت کنید و این آمار ها را به صورت هفتگی بررسی کرده و برای بهبود عملکرد حسابتان از آن ها استفاده کنید. 

2- استفاده از اپلیکیشن های بازدید یاب اینستاگرام

یکی دیگر از راه ها برای اینکه بفهمیم چه کسانی اینستاگرام ما را چک کرده اند این است که از اپلیکیشن های بازدید یاب کمک بگیریم. این اپلیکیشن ها و سایت ها ادعا می کنند با دادن دسترسی حسابتان٬ به شما نشان می دهند چه کسانی از حسابتان بازدید کرده اند. برنامه های زیادی هستند که این کار را انجام می دهند و شما می توانید با نصب آن ها٬  به راحتی اطلاعاتی که می خواهید را به دست بیاورید. در ادامه به چند برنامه مشهور که به این منظور طراحی شده اند اشاره می کنیم. 

استفاده از اپلیکیشن های بازدید یاب اینستاگرام

با دانلود برنامه چه کسانی پروفایل اینستاگرام ما را چک می کنند؟ می توانید به راحتی بسیاری از اطلاعاتی که می خواهید را به دست بیاورید وببینید مخاطبین شما به چه نوع محتوایی علاقمند هستند و در نهایت با استفاده از آنالیز هایی که انجام داده اید٬  مخاطب هدف بیشتری جلب کرده و موفقیت خود را تضمین نمایید. 

3- سایت های چکر که برای اینستاگرام کاربرد دارند

در بسیاری از مواقع ممکن است بخواهید از یک پروفایل چکر اینستا آنلاین کمک بگیرید تا بازدید های پیج و بازدید کنندگان را آنالیز کنید. در چنین مواقعی سایت ها بیشتری کاربرد را دارند. این موضوع امنیت بیشتری نیز دارد زیرا بسیاری از اپلیکیشن ها گزینه های امنی نیستند و ممکن است با داشتن آدرس پیج و پسوورد٬ امنیت پیج زیر سوال برود. 

به همین دلیل است که افراد زیادی به دنبال انواع سایت پروفایل چکر اینستاگرام هستند. همچنین تبلیغات کلافه کننده ای که عموما در چنین اپلیکیشن هایی وجود دارد ممکن است مزاحم ما باشد و نصب آن ها نیز فضای گوشی را اشغال می کند. سایت ها گزینه های امن تری محسوب می شوند و نتایج دقیقی هم ارائه می کنند. اما نکته مهم این است که اکثر سایت های چکر اینستاگرام٬ در قبال خدماتی که می دهند پول می گیرند. بنابراین پیش از اینکه هزینه ای بپردازید و یا اطلاعات پیج خود را وارد کنید٬  از معتبر بودن سایت اطمینان پیدا کنید. 

4- چک کردن بازدید کنندگان از طریق استوری و هایلایت 

اینستاگرام به دلیل سیاست های کاری خود و حفظ حریم شخصی کاربران که پیش تر هم درباره آن توضیح دادیم٬  به شما نشان نمی دهد چه کسانی پروفایلتان را چک کرده اند. با این حال شما می توانید این اطلاعات را از طریق چک کردن بازدید کنندگان استوری و هایلایت به دست بیاورید. این راه بسیار ساده و بدون دردسر است. 

پس در جواب اینکه چگونه بفهمیم چه کسانی اینستاگرام ما را چک کرده اند؟ می توان گفت با چک کردن اطلاعاتی که خود اینستاگرام در اختیار ما قرار می دهد٬  تا حدود زیادی به جواب این سوال می رسیم. با این حال این اطلاعات تا حدی محدود هستند زیرا استوری ها محدودیت ۲۴ ساعته دارند و حتی اگر آن ها را به هایلایت تبدیل کنید٬  تنها اکانت هایی را نشان می دهد که در ۴۸ ساعت اول از هایلایت شما بازدید کرده اند. 

با وجود محدودیت هایی که در این زمینه وجود دارد٬  می توانید با مرور لیست بازدید کنندگان افراد مشکوک و یا کسانی که بیشترین بازدید را در پیج شما دارند شناسایی کنید. افرادی که شما را دنبال نمی کنند اما دائما استوری ها و فید شما را می بینند٬  احتمالا از پروفایلتان هم بازدید می کنند. با چک کردن کاربران به صورت روزانه و یا آنالیز هایلایت ها طی مدت اخیر٬  احتمالا می توانید تعداد زیادی از این اکانت ها را پیدا کنید. 

اگر کاربران مشکوکی در این لیست پیدا کردید می توانید اطلاعات و استوری های خود را با هاید کردن آن ها از این دست مخاطبین پنهان کنید و یا با بلاک کردنشان٬  امکان بازدید مجدد از صفحه را از آن ها بگیرید. 

چک کردن بازدید کنندگان از طریق استوری و هایلایت

5- شناسایی بازدید کنندگان از طریق استوری

اینستاگرام به شما این امکان را می دهد تا به راحتی بعد از اشتراک گذاری استوری ها٬ ببینید چه افرادی از آن بازدید کرده اند؟ همچنین می توانید با زیر نظر گرفتن مخاطبین استوری٬ به سوال چه کسی پروفایل اینستامو چک می کنه؟ پاسخ دهید. کافیست وارد آیکون پایینی تصویر که شبیه به چشم است شوید و روی آن بزنید. در این بخش علاوه بر آمار بازدید استوری ها٬ اطلاعات اکانت های بازدید کننده را به صورت دقیق به شما نشان می دهد. 

در این بخش حتی در صورتی که کاربران شما را دنبال نکرده باشند هم جزو بازدید کنندگان قرار می گیرند و اطلاعاتشان برای شما نمایش داده می شود. در نظر داشته باشید که وقتی استوری بگذارید٬ بازدید ها را به صورت معکوس زمانی مشخص می کند و بعد از ۵۰ بازدید اول٬ افرادی که بیشترین ارتباط با اینستاگرام شما دارند را نشان می دهد. از همین طریق می توانیم بفهمیم چه کسانی اینستاگرام ما را چک می کنند؟

شناسایی بازدید کنندگان از طریق استوری

6- شناسایی بازدید کنندگان از طریق پست 

برای اینکه بفهمیم چه کسانی اینستاگرام ما را چک می کنند٬ می توانیم از بازدید پست ها هم استفاده کنیم. پست ها از بخش های اصلی در زمینه تولید محتوا در پیج هستند. شما می توانید به راحتی از این طریق هم متوجه شوید چه بازدید کنندگانی بیشترین تعامل را با پیج شما دارند. همچنین با یک بررسی دقیق تر٬ شاید اکانت هایی که از پروفایلتان بادید می کنند را هم پیدا کنید. 

اینستاگرام در پست هایی که به صورت عکس هستند و یا پست های اسلایدی٬  تنها افرادی را به ما نشان می دهد که پست را لایک کرده باشند. همچنین اگر کامنت بگذارند و یا پست را شیر کنند می توانیم اکانت آن ها را ببینیم. با این حال بازدید کنندگانی که هیچ تعاملی نداشته باشند را به ما نشان نمی دهد. اما این موضوع درباره پست های ویدئویی متفاوت است. 

در صورتی که پستی که می گذارید ویدئو باشد٬ تمامی بازدید کنندگان نمایش داده می شوند. در نتیجه می توانید با اشتراک گذاری یک فیلم در پیج خود٬ در بخش ویو آمار بازدید کنندگانی که تعاملی ندارند اما به پیج شما سر می زنند را به دست بیاورید. این روش برای پیدا کردن بازدید کنندگان پروفایل هم کاربرد دارد چون اکثر افرادی که پست ها را چک می کنند٬ از پروفایل هم بازدید کرده اند. 

آیا اینستاگرام روش رسمی برای شناسایی افرادی که اینستاگرام ما را چک کرده اند دارد؟

متاسفانه گزینه ای وجود ندارد که به صورت قطعی به ما بگوید دقیقا چه کسانی اینستاگرام ما را چک می کنند. با این حال روش های مطرح شده به ما کمک می کنند به یک جواب کلی برسیم و از این طریق برای رشد اینستاگرام خود اقدام کنیم. 

جمع بندی 

اینستاگرام یکی از پر کاربر ترین و مهم ترین اپلیکیشن های جهان است که کاربران زیادی در آن فعالیت می کنند. یکی از پر تکرار ترین سوالاتی که برای کاربران اینستاگرام مطرح می شود٬  این است که چگونه بفهمیم چه کسانی اینستاگرام ما را چک می کنند؟ از این راه می توانید آنالیز دقیقی از پیج داشته باشید و برنامه ریزی بهتری برای رشد پیج انجام دهید. این اپلیکشن اطلاعات کاربران را به صورت محدود در اختیار شما قرار می دهد و امکان بررسی بازدید کنندگان اینستاگرام وجود ندارد. با این حال با انجام ترفند های خاصی٬ می توانید چنین کاربرانی را شناسایی کنید. در این مقاله به معرفی این راه ها و مزایا و معایب هریک اشاره کردیم. همچنین مراحل آن ها را به صورت دقیق توضیح دادیم تا به راحتی بتوانید ببینید چه کسانی پروفایل اینستاگرام را چک کرده اند. امیدواریم این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد.

پیشنهاد فراسیتی
چک لیست ادمین اینستاگرام
بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

اطلاعات خود را وارد نمایید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.
درخواست خود را انتخاب نمایید(ضروری)