تغییرات الگوریتم اینستاگرام   17 ژانویه 2024 منتشر شد!
افزایش 2 برابری قیمت ادمینی اینستاگرام فراسیتی در سال 1403 عجله کنید!

امنیت پیج اینستاگرام خود را چگونه افزایش دهیم؟

دسته بندی:
فهرست مطالب
امنیت پیج اینستاگرام

 امنیت پیج اینستاگرام یکی از دغدغه های اصلی کسب و کارهای وابسته به اینستاگرام است. هک شدن حساب اینستاگرام شما مطمئناً می تواند یک وضعیت ترسناک باشد، به خصوص اگر درآمد شما برای فروش محصولات و خدمتتان به آن بستگی داشته باشد. بنابراین باید بدانید که برای محافظت از اکانت اینستاگرام خود و امنیت پیج اینستاگرام در مقابل هک شدن چه کارهایی می توانید انجام دهید.

پیشنهاد اول ما استخدام ادمین اینستاگرام است زیرا ادمینهای اینستاگرام با دانش کافی می توانند امنیت پیج اینستاگرام شما را تضمین کنند، اما اگر بودجه کافی ندارید و یا تمایل دارید خودتان این کار را به عهده بگیرید پیشنهاد می شود راهکارهایی در ادامه ارائه شده که قطعا می تواند برای شما مفید باشد.

خب، بهترین دفاع یک حمله قوی است! ما 5 روش برای ایمن نگه داشتن حساب اینستاگرام را برای شما اشتراک گذاشته ایم.

  1. یک رمز عبور قوی انتخاب کنید
  2. احراز هویت دو مرحله ای اکانت اینستاگرام خود را فعال کنید
  3. اطمینان پیدا کنید که حساب ایمیل شما امن است
  4. دسترسی به برنامه های مشکوک و شخص ثالث را لغو کنید
  5. حساب خود را خصوصی کنید

مرحله اول: یک رمز عبور قوی انتخاب کنید

هنگامی که یک رمز عبور جدید انتخاب کردید میتوانید آن را برای بررسی نهایی به How Secure Is My Password متصل کنید در این صورت متوجه می شوید که آیا رمز عبور (password) شما به اندازه کافی قوی می باشد تا در برابر تلاش های هک فاش نشود.

نکته: همیشه مشروعیت ایمیل‌هایی را که دریافت می‌کنید بررسی کنید (نام فرستنده، آدرس ایمیل، آدرس اینترنتی که به آن پیوند می‌دهند) و هرگز رمز عبور خود را به کسی که نمی‌شناسید یا به آن اعتماد ندارید برای محافظت از اکانت اینستاگرامتان در برابر حملات احتمالی فیشینگ ندهید.

مرحله دوم: احراز هویت دو مرحله ای را برای امنیت پیج اینستاگرام فعال کنید

احراز هویت دو مرحله ای یک لایه دفاعی اضافی برای  امنیت پیج اینستاگرام شما است.

این مرحله یک فرآیند چند بخشی است که کاربران اینستاگرام را ملزم می کند هویت خود را از طریق یک کد امنیتی تأیید کنند. به این شکل که اگر شخصی از یک دستگاه ناشناس بخواهد وارد اینستاگرام شود، از شما خواسته می شود که کد را وارد کرده و تایید کنید. برای فعال کردن احراز هویت دو مرحله‌ای اکانت خود در اینستاگرام، به بخش تنظیمات بروید و روی «تأیید هویت دو مرحله‌ای» ضربه بزنید.

روی «شروع به کار» ضربه بزنید و دو گزینه برای انتخاب خواهید داشت: «برنامه احراز هویت (توصیه می‌شود)» و «پیام متنی».

گزینه شماره 1: برنامه احراز هویت

اگر قبلاً یک برنامه احراز هویت را روی گوشی نصب کرده اید، اینستاگرام به طور خودکار این برنامه را پیدا میکند و کدی را برای آن ارسال می کند. شما حتما باید این کد را بازیابی کنیدو این کد را در اینستاگرام وارد کنید و در ادامه احراز هویت دو مرحله ای روشن می شود.

اگر برنامه احراز هویت ندارید، اینستاگرام برنامه‌ای را توصیه می‌کند که قبل از تکمیل فرآیند آن را دانلود کنید.

گزینه شماره 2: پیام متنی

اگر اکانت اینستاگرام شما شماره تلفن تایید شده ای ندارد، از شما خواسته می شود برای حفظ امنیت پیج تان، شماره تلفن را وارد کنید. هنگامی که شماره تلفن خود را وارد کردید، روی دکمه “بعدی” ضربه بزنید.

اکنون وقتی از یک دستگاه ناشناس وارد حساب اینستاگرام خود می شوید، از شما خواسته می شود یک کد امنیتی را که از طریق پیامک دریافت می کنید را وارد نمایید.

مرحله سوم: مطمئن شوید که حساب ایمیل متصل به اکانت تان امن است

فقط به این فکر کنید که حساب اینستاگرام خود و بسیاری دیگر! به یک ایمیل متصل شده باشد در این صورت اگر کسی به یکی دسترسی داشته باشد، به همه دسترسی خواهد داشت.

بنابراین با در نظر گرفتن این موضوع، بهتر است که ایمیل خودتان را با احراز هویت دو مرحله ای یا رمزگذاری ایمیل امن کنید. این راه حل های آسان می‌توانند تا حد زیادی از حساب اینستاگرام شما در برابر هکرها محافظت کنند.

پیشنهاد فراسیتی
دانلود از اینستاگرام

مرحله چهارم: دسترسی به برنامه های مشکوک و شخص ثالث را برای امنیت پیج اینستاگرام لغو کنید

استفاده از اینستاگرام به عنوان یک حساب مجاز برای ورود به برنامه های شخص ثالث مانند سرویس های دوستیابی، بازی ها و ابزارهای ویرایش عکس معمول است.

اما آیا می‌دانستید که حتی اگر هفته‌ها، ماه‌ها یا حتی سال‌ها از برنامه‌های شخص ثالث مذکور استفاده نکرده باشید، ممکن است به اطلاعات حساب شما دسترسی داشته باشند؟ به همین دلیل است که اینستاگرام پیشنهاد می‌کند « قبل از اجازه دادن به یک برنامه شخص ثالث حتما فکر کنید».

برای مدیریت برنامه های شخص ثالث، نمایه اینستاگرام خود را در دسکتاپ سیستم خود باز کنید، روی دکمه تنظیمات کلیک کنید و سپس روی «برنامه ها و وب سایت» کلیک کنید.

سپس فهرستی از برنامه‌هایی را که مجوز دسترسی به آن‌ها را دارید، مشاهده خواهید کرد. اگر متوجه وجود برنامه‌های مشکوکی شدید، می‌توانید به راحتی روی دکمه «لغو دسترسی» یا «مشاهده و ویرایش» کلیک کنید.

مرحله پنجم: حساب خود را خصوصی کنید

یکی دیگر از راه های امنیت پیج اینستاگرام، خصوصی کردن پیج است. با تبدیل حساب عمومی خود به خصوصی، یک قدم ساده در حفظ حریم خصوصی بردارید. این به شما امکان می دهد عکس های خود را با گروهی از افراد به اشتراک بگذارید و در عین حال آنها را از دیگران پنهان نگه دارید. به این ترتیب، تنها افرادی که شما به آنها اطمینان دارید، می توانند از فعالیت های شما آگاه می شوند.

در تلفن همراه

  • با ضربه کلیک کردن روی نماد “person” در گوشه سمت راست پایین صفحه به نمایه خود بروید.
  • انگشت خود را به سمت چپ بکشید و روی نماد چرخ دنده تنظیمات که ظاهر می شود کلیک کنید.
  • “Privacy and Security” سپس “Account Privacy” را انتخاب کنید.
  • «حساب خصوصی» را روشن کنید.

در وب

  • روی نماد “person” در گوشه سمت راست بالا کلیک کنید و سپس به دنبال نماد چرخ دنده در کنار نام خود بگردید.
  • “Privacy and Security” سپس “Account Privacy” را انتخاب کنید.
  • روی چک باکس Private Account کلیک کنید

چطور اکانت اینستاگرام هک شده را مجددا بازیابی کنیم

اگر شما یک ادمین اینستاگرام حرفه ای داشته باشید قطعا پیج شما هک نمی شود. اما اگر ادمین ندارید و مشکوک هستید اکانت اینستاگرام شما هک شده یا به خطر افتاده است، مهم این است که در اسرع وقت اقدام کنید. مراحل زیر را دنبال کنید تا دوباره به حساب خود دسترسی پیدا کنید.

  • ایمیل خود را بررسی کنید
  • درخواست لینک ورود از اینستاگرام
  • از اینستاگرام کد پشتیبانی یا امنیتی بخواهید

مرحله 1: ایمیل خود را بررسی کنید

اگر ایمیلی از اینستاگرام دریافت کرده‌اید – با نام security@mail.instagram.com که به شما اطلاع می‌دهد آدرس ایمیل شما تغییر کرده است، ممکن است بتوانید این کار را با استفاده از گزینه “Revert this change” در آن پیام ارسال شده لغو نمایید.

مرحله 2: درخواست لینک ورود از اینستاگرام

درخواست لینک ورود از اینستاگرام
درخواست لینک ورود از اینستاگرام

دیگر مرحله در امنیت پیج اینستاگرام ، درخواست لینک ورود از اینستاگرام است. اگر اطلاعات اضافی نیز تغییر کرده است (مانند رمز عبور شما)، باید از اینستاگرام درخواست یک لینک ورود کنید.

در صفحه ورود به سیستم، روی «رمز عبور فراموش شده» (برای iOS) یا «دریافت کمک برای ورود به سیستم» (برای اندروید) ضربه بزنید.

“مشکلی در ورود به سیستم؟” (iOS)  یا  صفحه «راهنمای ورود» (اندروید).

سپس روی «Send Login Link» (iOS) یا «Next» (Android) ضربه بزنید و دستورالعمل‌های روی صفحه را دنبال کنید.

یک آدرس ایمیل امن وارد کنید که تنها شما به آن دسترسی دارید. هنگامی که درخواست خود را ارسال کردید، منتظر ایمیلی از اینستاگرام با مراحل بعدی باشید.

مرحله 3: درخواست پشتیبانی یا کد امنیتی از اینستاگرام برای امنیت پیج اینستاگرام

مرحله سوم در امنیت پیج اینستاگرام، درخواست کد امنیتی از اینستاگرام است.اگر با انجام مراحل بالا نمی توانید اکانت اینستاگرام خود را بازیابی کنید، می توانید اکانت اینستاگرام هک شده را گزارش دهید.

روی صفحه «به ما در بازیابی حساب خود کمک کنید» ضربه بزنید. این بار به جای درخواست کد امنیتی، گزینه “I can’t access this email or phone number” را انتخاب کنید.

در صفحه بعد، فرم را با مشخصات حساب خود پر کنید، “اکانت من هک شد” را انتخاب کنید و روی “درخواست پشتیبانی” کلیک کنید.

هنگامی که درخواست خود را ارسال کردید، باید یک ایمیل پاسخ خودکار از تیم امنیتی اینستاگرام دریافت کنید که از شما می‌خواهد به تأیید هویت خود کمک کنید. در ادامه یک یا هر دو مورد زیر از شما خواسته خواهد شد:

  • عکسی از خودتان که کاغذی را در دست گرفته اید با کد دست نویس اینستاگرام برای شما ارسال کرده است.
  • شماره تلفن یا آدرس ایمیلی که با آن ثبت ‌نام کرده‌اید و همچنین نوع دستگاهی که در زمان ثبت‌ نام استفاده می‌کردید (به عنوان مثال: iPhone، Android، iPad، و غیره).

از آخرین روندهای اینستاگرام و به روز رسانی های امنیتی به روز باشید. همین امروز در خبرنامه فراسیتی ثبت نام کنید! یا از دیگر خدمات اینستاگرام ما بهره مند شوید.

سئوالات متداول درمورد امنیت پیج اینستاگرام

نحوه جدا کردن اینستاگرام از حساب  فیس بوک

یکی ديگر از موارد برای امنیت پیج اینستاگرام، ممکن است بخواهید اکانت اینستاگرام خود را از حساب فیسبوک خود جدا کنید تا دیگران نتوانند شما را از این طریق پیدا کنند.

برای انجام این کار، باید این مراحل را دنبال کنید:

برنامه فیسبوک را باز کنید روی تب Menu در پایین سمت راست کلیک کنید، سپس تنظیمات و حریم خصوصی را انتخاب کنید به پایین صفحه بروید و روی Accounts Center  کلیک کنيد روی حساب خود کلیک کنید، سپس دوباره روی آن کلیک کنید حساب اینستاگرام خود را انتخاب کنید، سپس روی Remove from Accounts Center کلیک کنید با کلیک روی Continue تایید کنید.

نحوه محافظت از از عکس های خود در اینستاگرام برای امنیت پیج اینستاگرام

یکی دیگر از راه های امنیت پیج اینستاگرام، محافظت از عکس ها و ویدیوهای آپلودی شما است. اگر نمی‌خواهید دیگران ببینند که شما در حال انجام چه کاری هستید، بسیار مهم است که حساب اینستاگرام خود را خصوصی کنید، به طوری که فقط کسانی که تأیید می‌کنید بتوانند شما را دنبال کنند و آپلودهای شما را ببینند.

برای تغییر حساب اینستاگرام خود به حساب خصوصی مراحل زیر را دنبال کنید:

  • در داخل اپلیکیشن اینستاگرام، روی تب پروفایل در گوشه سمت راست پایین کلیک کنید
  • روی نوار منو در گوشه سمت راست بالا ضربه بزنید و سپس تنظیمات را انتخاب کنید Privacy را انتخاب کنید
  • روی قسمت تغییر حالت در کنار حساب خصوصی ضربه بزنید تا حسابتان خصوصی شود.

مدیریت تگ ها و برچسب ها برای امنیت پیج اینستاگرام

علاوه بر اینکه پروفایل اینستاگرام خود را ایمن تر می کنید، ممکن است بخواهید مطمئن شوید که نمی توانید در عکس ها و ویدیوهای آپلودی توسط دیگران تگ شوید. برای این کار می توانید آن را طوری تنظیم کنید که همه تگ ها قبل از ظاهر شدن باید توسط شما تایید شوند.

برای محدود کردن  تگ های اینستاگرام مراحل زیر را دنبال کنید:

  • در داخل اپلیکیشن اینستاگرام، روی تب پروفایل در گوشه سمت راست پایین کلیک کنید
  • روی نوار منو در گوشه سمت راست بالا کلیک کنید و سپس تنظیمات را انتخاب کنید
  • Privacy را انتخاب کنید، سپس روی Posts کلیک کنید در زیر پست ‌های دارای تگ ، روی تأیید دستی برچسب ‌ها کلیک کنید برای فعال کردن کنترل ‌های برچسب، روی ضامن کلیک کنید.

مدیریت کردن کامنت ها

یکی دیگر از جنبه های امنیت پیج اینستاگرام، مدیریت کردن کامنت ها است. اگر نمی‌خواهید نظراتی را در مورد آپلودهای اینستاگرام خود بپذیرید، می‌توانید حساب ‌ها را بلاک کنید تا نتوانند کامنت بگذارند.  حتی اگر آنها فالوور شما باشند.

مراحل بستن کامنت ها را در زیر دنبال کنید:

  • در داخل اپلیکیشن اینستاگرام، روی تب پروفایل در گوشه سمت راست پایین کلیک کنید
  • روی نوار منو در گوشه سمت راست بالا کلیک کنید و سپس تنظیمات را انتخاب کنید Privacy را انتخاب کنید
  • سپس روی Comment Controls کلیک کنید
  • روی Block Comments From کلیک کنید، سپس حساب‌هایی را که می‌خواهید مسدود کنید جستجو کرده و اضافه کنید

اگر حساب اینستاگرام خود را به عنوان یک حساب خصوصی تنظیم کرده اید، لازم نیست حساب هایی که شما را دنبال نمی کنند مسدود کنید. آنها به هر حال نمی توانند نظر بدهند.

نحوه حذف شماره تلفن در اینستاگرام

یکی از راه های امنیت پیج اینستاگرام ، حذف شماره تلفن خود در اینستاگرام است. با حذف. شماره تلفن خود از حساب. اینستاگرام خود، پیدا کردن پروفایل شما را برای دیگران غیرممکن می کند. که با جستجوی شماره شما، پروفایل شما را پیدا کنند.

برای حذف شماره تلفن در اینستاگرام مراحل زیر را دنبال کنید:

  • در داخل اپلیکیشن اینستاگرام، روی تب پروفایل در گوشه سمت راست پایین کلیک کنید
  • روی نوار منو در گوشه سمت راست بالا ضربه بزنید و سپس تنظیمات را انتخاب کنید
  • حساب را انتخاب کنید، سپس روی اطلاعات شخصی کلیک کنید
  • روی شماره تلفن خود ضربه بزنید تا آن را حذف کنید.

منبع:

https://www.theverge.com/2019/3/26/18282196/how-to-protect-privacy-security-instagram

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مرحله 1 از 2

مرحله 1 از 2

مرحله 1 از 2

مرحله 1 از 2

اطلاعات خود را وارد نمایید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.
درخواست خود را انتخاب نمایید(Required)

مرحله 1 از 2