تغییرات الگوریتم اینستاگرام   17 ژانویه 2024 منتشر شد!
افزایش 2 برابری قیمت ادمینی اینستاگرام فراسیتی در سال 1403 عجله کنید!

آموزش راه اندازی فروشگاه در اینستاگرام در سال 2022

دسته بندی:
فهرست مطالب
راه اندازی فروشگاه در اینستاگرام

راه اندازی فروشگاه در اینستاگرام در سال 2022

پلت فرم اینستاگرام فرصتی عالی را برای کسانی است که می خواهند کسب و کار آنلاین راه اندازی کنند . ویژگی هایی مانند استوری اینستاگرام، لایو و عکس چند اسلایدی به دارندگان فروشگاه اینستاگرام اجازه می دهد تا برای محصولات خود بازاریابی کنند و با مشتریان به شیوه ای سرگرم کننده و خلاقانه تعامل داشته باشند. طبق یک نظر سنجی، 44 درصد از افرادی که اینستاگرام دارند، به صورت هفتگی از اینستاگرام خرید می کنند. بنابراین راه اندازی فروشگاه در اینستاگرام یک فرصت عالی برای صاحبان کسب و کار است.

چرا در اینستاگرام فروشگاه راه اندازی کنیم؟

راه اندازی فروشگاه در اینستاگرام
راه اندازی فروشگاه در اینستاگرام

همانطور که می دانید راه اندازی فروشگاه در اینستاگرام یکی از امکانات اینستاگرام است که در آن کاربران می توانند محصولات خود را از طریق تصاویر محصول خود و یا فیلم آنها به فروش برسانند.

از آنجایی که راه اندازی فروشگاه در اینستاگرام رایگان و ساده است، اینستاگرام  یک پلت فرم عالی برای هر کسی است که به دنبال کسب درآمد آنلاین است.

با توجه به الگوریتم اینستاگرام، پست های فروشگاه اینستاگرامی شما می‌توانند بر اساس آخرین فعالیت‌ های کاربران، مانند لایک کردن پست‌ های مرتبط یا دنبال کردن برند های خاص، در قسمت هوم اینستاگرام کاربران یا قسمت اکسپلور ظاهر شوند.

مزایای راه اندازی فروشگاه در اینستاگرام؟

در ادامه تعدادی از مزایای راه اندازی فروشگاه در اینستاگرام را بررسی کنیم.

1- بازخورد بیشتر تبلیغات محصول شما با ریلز

ریلز اینستاگرام ویدیوهای کوتاه و عمودی هستند که می توانند تا 60 ثانیه طول بکشند. کاربران اینستاگرام می‌توانند کلیپ‌های ویدیویی و عکس‌های تنظیم‌شده را با هم ضبط و ویرایش کنند و آن‌ها را در فید، استوری و صفحه اکسپلور اینستاگرام به اشتراک بگذارند.

اینستاگرام می تواند یک راه عالی برای افزایش دنبال کنندگان شما باشد، زیرا کاربران اینستاگرام می توانند ریلز های شما را به اشتراک بگذارند. این می تواند باعث شود افراد بیشتری برند شما را پیدا کنند و محصولات شما را خریداری کنند.

2- بازاریابی بصری

یک مزیت راه اندازی فروشگاه در اینستاگرام این است که یک رویکرد بازاریابی از محتوای بصری جذاب مانند عکس یا فیلم برای برقراری ارتباط پیام شما استفاده می کند. بنابراین، فروشگاه اینستاگرام یک پلت فرم بازاریابی بصری عالی است که می تواند به افزایش شناخت و تبدیل شدن به یک برند کمک کند. در صورت ترکیب بازاریابی بصری با سایر استراتژی های بازاریابی خود، می توانید فروش بسیار خوبی داشته باشید.

3-فرآیند پرداخت و انتقال وجه آسان تر

خرید اینستاگرام
پرداخت و ارسال آسان

دیگر مزیت راه اندازی فروشگاه در اینستاگرام، فرآیند پرداخت آسان است. پس از اولین تراکنش کامل و انتقال وجه، فروشگاه اینستاگرامی شما جزئیات کاربران مانند نام، ایمیل و آدرس های ارسال را ذخیره می کند. از این رو، آنها در دفعه بعدی که خرید کنند،فرایند انتقال وجه را راحت تر طی میکنند.  مشتریان همچنین اعلان هایی در مورد وضعیت ارسال سفارش دریافت خواهند کرد.

4- تجزیه و تحلیل درون برنامه ای

تحلیل صفحات اینستاگرام با ابزار Instagram insights از دیگر امکانات حساب های فروشگاهی اینستاگرام است.  این ابزار اطلاعاتی در مورد عملکرد حساب و پست های شما ارائه می دهد. با استفاده از این ابزار تجزیه و تحلیل درون برنامه ای، می توانید محتوای متناسب با نیاز مخاطب تولید کنید و ارتباط موثرتری با مخاطب برقرار کنید.

در اینجا چند معیار کلیدی برای کسب اطلاعات از Insights وجود دارد:

      1. تعاملات با کاربران: ببینید کاربران با دیدن پست های شما چه عکس العملی نشان می‌دهند. تعاملات احتمالی شامل لایک، نظر یا بازدید از نمایه است.
      2. فالوور: ببینید از یک پست چند فالوور دریافت می کنید.
      3. فعال ترین زمان ها: ببینید چه زمانی فالوورهای شما بیشتر فعال هستند، زیرا این بهترین زمان برای آپلود پست ها و استوری های شماست.

آموزش راه اندازی فروشگاه در اینستاگرام

آماده راه اندازی فروشگاه در اینستاگرام هستید؟ مراحل زیر را برای شروع فروش در اینستاگرام خود دنبال کنید.

1. قوانین و شرایط مربوط به کسب و کار خود را بررسی کنید

اولین قدم این است که اطمینان حاصل کنید که اکانت فروشگاهی شما با قوانین و شرایط خدمات الکترونیک مطابقت دارد. عدم رعایت این قوانین می تواند منجر به از دست دادن دسترسی به فروشگاه اینستاگرامی یا اکانت تجاری فیسبوک می شود. حتی ممکن است حساب کاربری شما کاملاً غیرفعال شود.

پیشنهاد فراسیتی
هر آنچه که باید راجب تبلیغات پزشکی بدانید.

شرایط مورد نیاز که فروشگاه شما باید داشته باشد:

فعالیت های مورد تایید: اطمینان حاصل کنید که کسب و کار اینستاگرامی شما در لیست فعالیت های مورد تایید اینستاگرام قرار دارد. اینستاگرام به کاربران اجازه فروش محصولات دیجیتال، خدمات، حیوانات یا لوازم پزشکی را نمی دهد. علاوه بر این، فهرست کردن عکس‌ های محصولی که با توضیحات مطابقت ندارند نیز خلاف قوانین است.

دامنه خود را تأیید کنید: برای تأیید مالکیت دامنه خود، باید فرآیند تأیید دامنه را تکمیل کنید.

نشان دهید که قابل اعتماد هستید: همیشه هنگام فروش محصولات خود اطلاعات دقیق ارائه دهید. شفافیت را در قیمت‌ ها، در دسترس بودن، و سیاست‌ های بازگشت یا بازپرداخت  را برای محصول خود ارائه دهید.

2. تغییر حساب به حساب تجاری جهت راه اندازی فروشگاه در اینستاگرام

راه اندازی فروشگاه اینستاگرامی
تغییر حساب عادی به حساب تجاری

فقط حساب‌های Business یا Creator می‌توانند قابلیت فروش محصول را در حساب خود تنظیم کنند. بنابراین، شما باید پروفایل معمولی خود را به یک حساب تجاری اینستاگرام تغییر دهید. پس از تکمیل، به تنظیمات حرفه ای دسترسی خواهید داشت، جایی که می توانید عملکرد حساب خود را کنترل کنید و به اطلاعات آموزشی که توسط اینستاگرام تنظیم شده است دسترسی پیدا کنید.

برای تغییر حساب کاربری خود به پروفایل تجاری اینستاگرام مراحل زیر را دنبال کنید:

      1. با کلیک روی نماد منوی سه خطی در گوشه سمت راست بالا به تنظیمات نمایه خود دسترسی پیدا کنید.
      2. روی Account کلیک کنید، گزینه Switch to Professional Account را پیدا کنید و روی Continue کلیک کنید.
      3. موضوع فعالیت فروشگاه خود را انتخاب و تأیید کنید و روی Business کلیک کنید.
      4. اطلاعات تماس خود را اضافه کنید و روی Next ضربه بزنید. برای رد شدن از این مرحله می توانید گزینه Don’t Use My Contact Info را انتخاب کنید.
      5. سپس، از شما خواسته می شود که حساب کسب و کار خود را به یک صفحه فیس بوک متصل کنید. این مرحله اختیاری است و می‌توانید بعداً آن را تنظیم کنید.
      6. حساب کسب و کار اینستاگرام شما کاملاً تنظیم شده است. روی X در گوشه سمت راست بالا ضربه بزنید تا به نمایه خود بازگردید.

پس از ایجاد حساب تجاری خود، پروفایل اینستاگرام خود را بهینه کنید تا هویت برند شما را به بهترین شکل نشان دهد. نام پیج اینستاگرام، عکس پروفایل و بیوگرافی شما می تواند به مشتریان بالقوه کمک کند تا تصمیم بگیرند پیج شما را دنبال کنند یا از آن خرید کنند. یک بیو خوش ساخت ایجاد کنید و از یک تصویر واضح استفاده کنید که در کادر عکس پروفایل اینستاگرام قرار بگیرد.

3. صفحه فیس بوک خود را به فروشگاه اینستاگرام متصل کنید

تکمیل این فرآیند الزامی است زیرا صفحه فیس بوک شما به حساب اینستاگرامی شما متصل می کند. برای اتصال صفحه فیس بوک خود به حساب تجاری اینستاگرام مراحل زیر وجود دارد:

      1. به تنظیمات پروفایل خود بروید، Accounts Center را انتخاب کنید و روی Set Up Accounts Center کیک کنید.
      2. روی گزینه Add Facebook Account کلیک کنید و به حساب کاربری فیسبوک خود وارد شوید.
      3. دستورالعمل های پیشنهادی را برای تکمیل فرآیند اتصال صفحه فیس بوک خود به فروشگاه اینستاگرام خود دنبال کنید.

این مرحله باعث صرفه جویی در وقت شما از ایجاد دو پست مجزا برای فروش محصولاتتان می شود. علاوه بر این، می‌ توانید معیار ها و بینش‌ ها را بین دو پلتفرم مقایسه کنید تا به تنظیم و بهینه‌ سازی محتوا و استراتژی‌ های بازاریابی خود کمک کنید.

4. آپلود کاتالوگ محصولات بعد از راه اندازی فروشگاه در اینستاگرام

پس از راه اندازی فروشگاه در اینستاگرام، اکنون زمان آن رسیده است که کاتالوگ محصولات خود را اضافه کنید. اینجاست که کاربران می‌توانند عکس‌ ها، عناوین، توضیحات، لینک‌ ها و قیمت محصول شما را پیدا کنند. از این رو، بهتر است اطلاعات جامعی در مورد محصولات خود داشته باشید. می توانید کاتالوگ محصول را از طریق مدیر بازرگانی فیس بوک یا پلتفرم های تجارت الکترونیک یکپارچه بارگذاری کنید.

پیشنهاد فراسیتی
استخدام ادمین روبیکا چگونه است؟

شما باید محصولات خود را با روش اول به صورت دستی آپلود و مدیریت کنید. در همین حال، گزینه دوم به شما امکان می دهد کاتالوگ محصولات خود را از پلتفرم های تجارت الکترونیک محبوب مانند Shopify و Big Commerce وارد کنید.

هنگام آپلود کاتالوگ محصولات خود، با نشان دادن هر زاویه، مطمئن شوید که تصاویر شما به خوبی ثبت شده است. انجام این کار انتظارات مشتریان را درست می کند. از یک پس زمینه شفاف یا سفید استفاده کنید تا محصول خود را متمایز کنید. علاوه بر این، جزئیات مربوط به تغییرات، مواد، رنگ ها یا اندازه های محصول را درج کنید.

5. حساب فروشگاه خود را برای بررسی ارسال کنید

برای استفاده از پروفایل تجاری اینستاگرام خود باید حساب خود را برای بررسی و تایید ارسال کنید. در اینجا نحوه انجام آن آمده است:

      1. به تنظیمات حساب کاربری خود بروید و روی Sign Up for Instagram Shopping کلیک کنید.
      2. دستورالعمل ها را دنبال کنید تا فروشگاه اینستاگرام خود را برای بررسی ارسال کنید.
      3. پس از تکمیل، می‌توانید با مراجعه به گزینه خرید در قسمت تنظیمات، وضعیت تأیید خود را بررسی کنید.

به طور معمول، اینستاگرام ارسال شما را ظرف چند روز کاری تایید می کند. پس از تایید یا در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر، اعلان هایی دریافت خواهید کرد.

6. جزئیات را به پست های اینستاگرام خود اضافه کنید

پس از انجام مراحل بالا، نوبت به ایجاد پست های فروش محصول در اینستاگرام می رسد. با افزودن برچسب خرید به پست های اینستاگرام خود شروع کنید. فروشگاه اینستاگرام به شما امکان می دهد تا پنج محصول را در یک پست تک تصویری و 20 محصول را در یک پست چند اسلایدی تگ کنید.

علاوه بر این، از تگ های خرید در استوری اینستاگرام خود استفاده کنید. تمام برچسب های محصول را بررسی کنید و مطمئن شوید که به پیوند های صحیح اشاره می کنند. علاوه بر برچسب های محصول، فقط می توانید یک لینک قابل کلیک در بیو خود قرار دهید. پیوند ها در زیرنویس یا کامنت کار نمی کنند، بنابراین همیشه به فالوور های خود یادآوری کنید که روی پیوند موجود در بیو خود کلیک کنند که آنها را به یک وب سایت خارجی هدایت می کند.

بهترین روشها برای تبلیغات بعد از راه اندازی فروشگاه در اینستاگرام

اکنون که فروشگاه اینستاگرامی شما در حال اجرا است، زمان آن فرا رسیده است که خبر را اعلام کنید. از پست‌ ها، داستان‌ ها یا Live برای ایجاد هیجان در راه‌اندازی محصول خود استفاده کنید.

1- یکپارچگی را در همه پست های خود حفظ کنید

از همان سبک نوشتن، صدای برند و مفهوم محتوا در پست های خرید خود استفاده کنید. نه تنها به ایجاد یک معماری فید اینستاگرام یکپارچه کمک می کند، بلکه فالوور های شما نیز می توانند شخصیت منحصر به فرد برند شما را شناسایی کنند.

2- از هشتگ های مرتبط استفاده کنید

استفاده از هشتگ های اینستاگرام مناسب در پست های معرفی محصولات شما می تواند شناخت برند، تعامل و تبدیل را افزایش دهد. فرصت خوبی است که فالوور ها و مشتریان جدیدی از افرادی که آنچه را که می فروشید و تبلیغ می کنید را از طریق هشتگ جستجو می کنند به دست آورید. علاوه بر این، می‌توانید از هشتگ‌ هایی که رقبای شما از آن‌ ها در پست‌ هایی با عملکرد برتر استفاده می‌کنند نیز استفاده کنید.

3- تبلیغات و هدایا را در برنامه خود بگنجانید

این استراتژی های بازاریابی به ایجاد سر و صدا برای محصولات جدید یا پیشنهادات ویژه آینده شما کمک می کند. یک پست یا داستانی ایجاد کنید که هدیه، فروش یا مسابقه شما را تبلیغ کند. سپس از فالوور های خود دعوت کنید تا آن را با یک هشتگ خاص بازنشر کنند تا وارد شوند.

از طرف دیگر، از Instagram Live برای میزبانی هدایای خود و تعامل با فالوور های خود در زمان واقعی استفاده کنید.

پیشنهاد فراسیتی
ادمین آپارات چه تاثیری بر رشد کسب و کار ما دارد؟

3- با اینفلوئنسرهای اینستاگرام کار کنید

تبلیغات فروشگاه در اینستاگرام
کارکردن با اینفلوئنسرهای اینستاگرام

اینفلوئنسر مارکتینگ به تایید پولی با حساب اینستاگرام با فالوور های زیاد اشاره دارد. هنگام شناسایی اینفلوئنسر ها، از سایت های نرخ تعامل مانند Phalanx یا inBeat استفاده کنید تا ببینید میزان تعامل اینفلوئنسر با مخاطبان خود چقدر است. از آنجایی که اینفلوئنسر ها برند شما را با لحن محاوره ای تبلیغ می کنند، تعیین کنید که چگونه می خواهید پیام شما را منتقل کنند.

4- ویدیوهای سرگرم کننده ایجاد کنید

یکی دیگر از راه های عالی برای تبلیغ فروشگاه اینستاگرام شما، محتوای ویدیویی سرگرم کننده و در عین حال آموزنده است. ریلز ها و استوری های جذابی ایجاد کنید که مشتریان بخواهند روی آن‌ ها کلیک کنند و تا آخر تماشا کنند. با طیف گسترده‌ ای از فیلتر ها، فایل‌ های صوتی و جلوه‌ های واقعیت افزوده (AR) کار کنید تا ویدیو های خود را تعاملی‌ تر کنید و منجر به بازدید و تعامل بیشتر شود.

هنگام تبلیغ محصولات خود از طریق استوری ها ، عناصری مانند برچسب، شکلک، GIF، فیلتر یا نظرسنجی را اضافه کنید. برای محتوای ویدیویی طولانی، ویدیو های خود را با برنامه‌ های ویرایش ویدیوی مبتدی مانند Filmora، InShot یا Magisto ایجاد کنید، سپس آنها را در فید خود منتشر کنید. خلاقیت خود را بکار بگیرید تا ویدیو هایی تولید کنید که توجه مردم را جلب کند تا درباره برند شما بیشتر بدانند.

5- انتشار پست های آموزنده زیاد در ابتدای راه اندازی فروشگاه در اینستاگرام

اگر حساب کاربری شما به طور مداوم پست‌ های جالب و مفیدی در اینستاگرام ایجاد کند، احتمال بیشتری وجود دارد که کاربران به آن بپردازند. با برجسته کردن مهم ترین نکات، پست ها و داستان های خود را بر اساس بهترین ورودی های وبلاگ خود ایجاد کنید، سپس از یک تصویر مرتبط استفاده کنید. از طرف دیگر، می‌توانید اینفوگرافیک مرتبط با برندتان را نیز به اشتراک بگذارید – فقط فراموش نکنید که منبع آن را تگ کنید.

6- محتوای تولید شده توسط کاربر را به اشتراک بگذارید

در فرآیند راه اندازی فروشگاه در اینستاگرام اشتراک‌ گذاری یا ارسال مجدد عکس‌ ها و ویدیو های مشتریانتان باعث می‌شود که آنها احساس قدردانی کنند. علاوه بر این، می توانید با پاسخ دادن به نظرات، پیام های دایرکت یا ایمیل ها از مشتریان خود قدردانی کنید. برای بهبود بیشتر برند خود، حتماً از مشتریان نظرات و پیشنهادات درمورد محصول و نحوه پاسخ گویی و فرآیند اسال خود را بپرسید.

7- از تبلیغات غیررایگان استفاده کنید

اگر می خواهید از تبلیغات پولی استفاده کنید، تبلیغات اینستاگرام می تواند یک انتخاب عالی باشد. پست‌ های شما در فید های کاربران، استوری ها یا صفحه اکسپلور ظاهر می‌ شوند. یک پست معمولی از یک آگهی متمایز می شود زیرا پست دوم حاوی یک برچسب، پیوند ها و دکمه های CTA است.

سخن نهایی درباره راه اندازی فروشگاه در اینستاگرام

فروشگاه اینستاگرام راهی سریع برای شروع کسب درآمد آنلاین یا گسترش بیشتر یک تجارت موجود را ارائه می دهد. همراه با چند روش برتر برای تبلیغ فروشگاه خود، می توانید از این پلت فرم رسانه اجتماعی محبوب سود کسب کنید.

در اینجا خلاصه ای از 7 مرحله برای راه اندازی فروشگاه در اینستاگرام آورده شده است:

    1. تمام شرایط را بررسی کنید
    2. حساب شخصی خود را به حساب تجاری تغییر دهید
    3. صفحه فیسبوک خود را به فروشگاه اینستاگرام متصل کنید
    4. کاتالوگ محصولات خود را آپلود کنید
    5. اطلاعات فروشگاه خود را برای بررسی و تایید ارسال کنید
    6. جزئیات را به پست های اینستاگرام خود اضافه کنید
    7. فروشگاه اینستاگرام خود را تبلیغ کنید

اگر قصد راه اندازی فروشگاه در اینستاگرام را دارید و می خواهید یک کار حرفه ای انجام دهید و فروشگاه شما توسط ادمین اینستاگرام حرفه ای مدیریت شود، مجموعه فراسیتی با کادری مجرب و ادمین های حرفه ای در این راه به شما کمک می کند. در صورت تمایل با ما تماس بگیرید.
از این فرصت برای ایجاد فروشگاه اینستاگرام موفق خود استفاده کنید. موفق باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مرحله 1 از 2

مرحله 1 از 2

مرحله 1 از 2

مرحله 1 از 2

اطلاعات خود را وارد نمایید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.
درخواست خود را انتخاب نمایید(Required)

مرحله 1 از 2