تغییرات الگوریتم اینستاگرام   17 ژانویه 2024 منتشر شد!
افزایش 2 برابری قیمت ادمینی اینستاگرام فراسیتی در سال 1403 عجله کنید!

معرفی بهترین برنامه های ساخت استوری اینستاگرام

دسته بندی:
فهرست مطالب
ساخت استوری اینستاگرام

ساخت استوری اینستاگرام با برنامه های حرفه ای

ساخت استوری اینستاگرام

ساخت استوری اینستاگرام علاوه بر این که باعث دیده شدن مداوم شما نزد مخاطب ‌هایتان می‌شود، همچنین این پیام را به اینستاگرام می‌دهد که شما در پیج خود حداکثر فعالیت را دارید. مخصوصا اگر این استوری ها به صورت تعاملی باشد و افراد بیشتری را به خود جذب کند. اگر ادمین اینستاگرام هستید، حتماً این برنامه ها را امتحان کنید.

صفر تا صد ابزار‌های ساخت استوری

ابتدا در مورد چگونگی ساخت استوری اینستاگرام میخواهیم صحبت کنیم، ظاهر و محتوای یک استوری لزوما نباید خیلی حرفه‌ ای باشد تا با استقبال مخاطبان رو به رو شود.

امروزه اپلیکیشن‌ های زیادی برای طراحی استوری وجود دارد هم به صورت رایگان هم به صورت پولی، مانند Canva، InShot، Mojo، Story Art و … که تمام امکانات لازم برای طراحی یک استوری را به شما می‌دهند.

برنامه اینشات (InShot) برای ساخت استوری اینستاگرام :

ساخت استوری اینستاگرام با اینشات
ساخت استوری اینستاگرام با اینشات
برنامه اینشات برای ساخت استوری اینستاگرام

راحت‌ترین اپلیکیشن، برای ادیت ویدیو، گذاشتن موزیک بر روی ویدیو و حتی حرف زدن بر روی ویدیو استوری‌ ها است. با این اپلیکیشن به ظاهر ساده و مجانی می‌توانید تایم لپس‌ های حرفه ای و حتی تیزر‌ های تبلیغاتی قابل قبول بسازید.

برنامه کنوا (Canva):

ساخت استوری با Canva کنوا

با کنوا می توانید نامحدود طراحی کنید. ضعف کنوا در ویرایش ویدیو است، اما این برنامه در زمینه‌ی ساخت استوری با template های نامحدود، المانهای گرافیکی حرفه ای و وکتورهای متحرک حرف اول را میزند و امکان ساخت استوری ‌های هنرمندانه را برایتان فراهم می ‌سازد.

برنامه پیکس‌آرت (Picsart) برای ساخت استوری اینستاگرام  :

برنامه پیکس آرت برای ساخت استوری اینستاگرام
برنامه پیکس آرت

اپلیکیشن ساخت عکس‌ های حرفه ای و تجاری برای استوری که امکان های فوق العاده ای برای ادیت ویدیو نیز فراهم کرده است. تنها مشکل این اپلیکیشن غیر رایگان بودن آن است که می‌ توانید اکانت آن را از سایت‌ های به خصوصی طراحی کنید.

برنامه موجو (Mojo) برای ساخت ساخت استوری اینستاگرام :

برنامه-موجو

برنامه موجو یکی از راحت‌ ترین اپلیکیشن های  ساخت استوری است. کافی است قالب مورد نظرتان را انتخاب کنید، عکس ها را وارد کنید و به صورت پیش فرض از موزیک های داخل اپ می‌توانید استفاده کنید. موجو اپلیکیشنی پر از موشن‌ های جذاب است و برای افراد تازه کار بهترین گزینه است.

موجیتو برای طراحی استوری اینستاگرام

موجیتو برای طراحی استوری
موجیتو برای طراحی استوری

اگر به دنبال قالب استوری امروزی هستید، یا با دنیای مد و فشن سر و کار دارید، موجیتو یک اپلیکیشن همه فن حریف هست. امکان ادیت حرفه‌ ای عکس، ساخت قالب مخصوص خودتون و … همه از ویژگی‌ های این اپلیکیشن خوش آب و رنگ می‌باشد.

چرا طراحی استوری اینستاگرام مهم است؟چرا طراحی استوری اینستاگرام مهم است؟

در ساخت و طراحی استوری اینستاگرام دو نکته بسیار اهمیت دارد، یک: هدف از ساخت استوری معرفی محصول است؟ یا اطلاع رسانی، دعوت به انجام کاری، پرسش و پاسخ (تعاملی) و …

اگر صاحب کسب و کار هستید همواره باید توجه داشته باشید که تمامی مدل های استوری را به کار ببرید، چراکه مخاطب بعد از مدتی از استوری یکنواخت خسته می‌شود. تنوع استوری ها باید طوری باشد مخاطب مایل به باز کردنش باشد یا اگر جزء مخاطب های شما نیست با دیدن استوری تمایل به چک کردن پروفایلتان داشته باشد.

پیشنهاد فراسیتی
16 ابزار مدیریت اینستاگرام حرفه ای 2022

همواره سعی کنید داخل پست نکته ای بگنجانید و آن نکته را داخل استوری بازگو کنید اینطور مخاطب کنجکاو میشود استوری هایتان را دنبال کند. این نکته را در نظر داشته باشید که بهتر است همواره از کاور پست اینستاگرام برای پستها و همچنین استوری ها استفاده نمایید.

افرادی که در حوزه‌ی کاری خودتان فعال هستند را نیز میتوانید داخل استوری منشن کنید و از آنها بخواهید متقابلا این کار را انجام دهد تا مخاطبانتان بیشتر شما را بشناسند.

انواع استیکرهای اینستاگرام و کاربرد آنها در طراحی استوری اینستاگرام

شمارش معکوس

شمارش معکوس برای آگاهی رسانی از یک رویداد است، با فعال کردن آن می‌توانید این حس را به مخاطبان خود بدهید، که برای مثال لایو چند روز دیگر یا مسابقه‌ ی چند روز دیگر چقدر مهم است. از طرفی برای مخاطب شما نیز مانند یک یادآور عمل کرده و در صورت کلیک روی آن پس از پایان شمارش معکوس برایش نوتیفیکیشن ارسال می‌شود.

استیکر خرید

استیکر خرید، یک استیکر کاربردی برای افرادیست که محصولاتشان را از طریق استوری اطلاع‌ رسانی میکنند. در اصل با کلید بر روی آن استیکر فرد به صفحه‌ی خرید یا اطلاعات مربوط به کالا هدایت می‌شود که همین موضوع باعث کاربری راحت و حتی افزایش خرید محصول شما می‌شود.

استیکر موقعیت مکانی

زمانی که یک استوری از یک رویداد را در کسب و کار خود می‌گذارید، با گذاشتن لوکیشن هم اعتماد افراد را جلب می‌کنید که شما در موقعیت ثابت و مشخصی هستید، هم آنها ترغیب می‌شوند که از محل کسب و کار شما بازدید کنند و از شما خدمات حضوری بگیرند.

استیکر سوال

هر چقدر از این استیکر به درستی استفاده کنید، تعاملات شما بیشتر می‌شود و اینستاگرام پیج شما را به عنوان یک پیج فعال شناخته و معرفی می‌کند. تنها دقت داشته باشید از سوالات چالش برانگیز استفاده کنید.

اسلایدر های اموجی

اسلایدر اموجی، برای نشان دادن میزان علاقه‌ ی افراد به استوری شماست. هم نوعی نظرسنجی محسوب می‌شود، هم نوعی تعامل با مخاطبان است و به راحتی نیز می‌توانید علایق مخاطبان خود را شناسایی کنید.

استیکر تزئینی و add yours هم از استیکر‌های بسیار مهم اینستاگرام هستند، که در یک مطلب جدا برایتان توضیح می‌دهیم چگونه از طریق همین دو استیکر، فالوورهای خود را افزایش دهید.

در کسب و کارها، عمده‌ی هدف استوری یادآوری خدمات شما به مخاطبانتان است. استوری یک راه زنده است برای تعامل بیشتر، هرچقدر هم که مخاطبان کمی داشته باشید، با افزایش کیفیت استوری می‌توانید مخاطبان بیشتری جذب کنید.

سوالات متداول درمورد طراحی استوری اینستاگرام

چگونه رنگ پس زمینه را در استوری اینستاگرام خود تغییر دهیم؟

برای تغییر رنگ پس‌زمینه برای ساخت استوری اینستاگرام ، روی ابزار ترسیم در گوشه سمت راست بالای صفحه ضربه بزنید و یک رنگ را انتخاب کنید. سپس روی صفحه ضربه بزنید و ۱ تا ۳ ثانیه نگه دارید. اگر یک پست فید را در استوری ها به اشتراک بگذارید، پس زمینه با رنگ انتخابی شما در پشت پست پر می شود.

اگر استوری جدیدی ایجاد کرده باشید، کل صفحه پر از رنگ می شود و یک لایه رنگ در بالای عکس یا ویدیوی شما ایجاد می کند:

سپس می‌توانید از ابزار پاک‌کن برای ایجاد افکت « خراش» استفاده کنید تا بخشی از تصویر یا ویدیوی خود را نشان دهید. روی نماد پاک کن در گوشه سمت راست بالای صفحه ضربه بزنید و با استفاده از نوار لغزنده سمت چپ صفحه، اندازه پاک کن را انتخاب کنید. اکنون روی صفحه‌ای که می‌خواهید تصویر زیر را نشان دهید، ضربه بزنید یا انگشت خود را بکشید.

پیشنهاد فراسیتی
ساخت بیو جذاب در اینستاگرام چه تاثیراتی در رشد پیج دارد؟

اگر به دنبال جذب مخاطبان خود و به اشتراک گذاری یک نکته کوچک هستید، این نکات در استوری اینستاگرام باید مفید باشد.

چگونه یک تصویر پس زمینه به استوری اینستاگرام خود اضافه کنم؟

وقتی یک پست فید را در استوری های خود به اشتراک می گذارید، نه تنها می توانید رنگ پس زمینه را تغییر دهید، بلکه می توانید یک تصویر پس زمینه از دوربین خود را نیز اضافه کنید. اگر برای ساخت استوری اینستاگرام می‌خواهید تصویری را به پس‌زمینه استوری اینستاگرام خود اضافه کنید، در ادامه نحوه انجام آن آمده است:

ابتدا پستی را که می‌خواهید در استوری اینستاگرام خود به اشتراک بگذارید انتخاب کنید و گزینه “Add post to your story” را انتخاب کنید. روی قسمت استیکر کلیک کنید و استیکر اینستاگرام «Add from Camera Roll» را انتخاب کنید. در میان تصاویر خود حرکت کنید و تصویری را که می خواهید به عنوان پس زمینه استفاده کنید را انتخاب کنید.

پست فید را به یک طرف صفحه استوری اینستاگرام خود منتقل کنید و عکسی را که اضافه می کنید را با استفاده از دو انگشت (با یک حرکت کوچک) بزرگ کنید. در حین انجام این کار، روی پست اصلی فید با استفاده از انگشت شست ضربه بزنید و نگه دارید. با این کار آن را به جلوی صفحه نمایش می‌دهیم:

قرار گیری پست فید در سمت راست صفحه، احتمال کلیک کردن را افزایش می‌دهد. زیرا افراد معمولاً هنگام مرور استوری ، اینجا را لمس می‌کنند.

نکته: اگر هنوز به استیکر «Add from Camera Roll» در استوری ها دسترسی ندارید، از یک برنامه قالب Instagram Stories مانند Unfold یا Storyluxe استفاده کنید.

چطور به ایموجی های خود افکت خود اضافه کنیم؟

اگر تا به حال دوست داشته اید که ایموجی های خود را در استوری ها بیشتر برجسته کنید، این ترفند اینستاگرام برای شما مناسب است! برای افزودن عمق یا درخشش بیشتر به ایموجی‌های خود، استوری‌های خود را باز کنید، روی صفحه ضربه بزنید تا ابزار متن باز شود و در بین فونت ‌ها جستجو کنید تا سبک مورد علاقه ‌تان را پیدا کنید.

چگونه می توان برای ساخت استوری اینستاگرام رنگ سفارشی ایجاد کرد؟

استوری اینستاگرام بهترین مکان برای نشان دادن شخصیت برند شماست. اما اگر اینستاگرام رنگ برند شما را در گزینه های رنگی پیش فرض خود ارائه ندهد، چه؟ خوشبختانه، یک ترفند مخفی استوری اینستاگرام وجود دارد که به شما امکان می دهد به هر رنگی که ممکن است نیاز داشته باشید دسترسی داشته باشید.

استوری اینستاگرام خود را باز کنید و ابزار قرعه کشی را انتخاب کنید. روی هر یک از گزینه های رنگی پیش فرض در پایین صفحه ضربه بزنید و مدتی نگه دارید تا نوار لغزنده رنگ باز شود. سپس، انگشت خود را روی نوار لغزنده بکشید تا یک رنگ سفارشی برای استوری خود انتخاب کنید.

نحوه ایجاد افکت رنگین کمانی برای ساخت استوری اینستاگرام

می توانید یک افکت رنگین کمانی در متن استوری اینستاگرام خود ایجاد کنید. برای انجام این کار، استوری اینستاگرام را باز کنید و یک پیام تایپ کنید. در مرحله بعد، روی متن ضربه بزنید و روی “انتخاب همه” ضربه بزنید تا برجسته شود. در حالی که متن شما هایلایت است، یک انگشت را روی ابزار پالت رنگ در پایین صفحه کلیک کنید و نگه دارید (مانند قبل) تا کل طیف رنگی باز شود.

پیشنهاد فراسیتی
اینستاگرام فیلتر شد چیکار کنم؟

با نگه داشتن یک انگشت روی نوار لغزنده رنگ و یکی روی متن برجسته، شروع به کشیدن همزمان هر دو انگشت به سمت چپ صفحه کنید. با کشیدن انگشت خود در طیف رنگی، می بینید که متن شما حرف به حرف شروع به تغییر رنگ می کند.

می‌توانید برای تغییرات رنگی بیشتر، انگشت خود را سریع‌ تر یا آهسته ‌تر حرکت دهید. یا جهتی را که انگشتان خود را روی صفحه می‌کشید تغییر دهید تا به نتیجه‌ای کاملاً متفاوت برسید.

برای ساخت استوری اینستاگرام چطور می توان جلوه جدید ایجاد کرد؟

آیا می دانستید که می توانید از ابزار پاک کن برای ایجاد انواع افکت های جالب در استوری اینستاگرام خود استفاده کنید؟ ابتدا عکس مورد نظر خود را آپلود کنید و از ابزار draw برای کشیدن افکت روی تصویر استفاده کنید.

در مرحله بعد، از ابزار پاک کن برای حذف قسمت هایی از زیگ زاگ برای ایجاد یک افکت سه بعدی استفاده کنید.

این تنها یکی از راه هایی است که می توانید از ابزار پاک کن برای ایجاد جلوه های طراحی جالب در استوری های اینستاگرام خود استفاده کنید.

چگونه رنگ های نام تجاری خود را به استوری خود اضافه کنیم؟

در حالی که پالت رنگی کامل اینستاگرام گسترده است، انتخاب رنگ دقیق ممکن است سخت باشد. خوشبختانه، یک ترفند اینستاگرام برای این کار وجود دارد. از استیکر «Add from Camera Roll» استوری اینستاگرام استفاده کنید تا تصویری با رنگ‌های انتخابی خود در آن اضافه کنید.

در مرحله بعد، از ابزار انتخاب رنگ (نماد پیپت در گوشه سمت چپ صفحه) برای نمونه رنگ مورد نظر خود استفاده کنید:

سپس می‌توانید از این رنگ برای پس‌ زمینه استوری ‌ها، ابزار ترسیم یا متن خود استفاده کنید. می توانید مرجع رنگ خود را با پایین نگه داشتن تصویر با انگشت خود و حرکت آن به پایین صفحه تا زمانی که سطل زباله کوچک ظاهر شود حذف کنید.

از استیکر اینستاگرام «Add from Camera Roll» استفاده کنید برای شروع، روی بخش استیکر اینستاگرام کلیک کنید. هنگامی که وارد شدید، هر عکسی را از رول دوربین خود انتخاب کنید. اندازه را تغییر دهید و در هر کجا که می خواهید قرار دهید.

برای تغییر شکل تصویر، روی تصویر ضربه بزنید و از میان دایره، ستاره، مستطیل و موارد دیگر انتخاب کنید.

حرف آخر

همیشه سبک و سیاق خود را در گذاشتن و ساخت استوری اینستاگرام داشته باشید، یادتان باشد ابزارهای ساخت استوری برای خلق ایده‌های جدید است نه تقلید از ایده‌های دیگران و این دقیقا همان چیزیست که به عنوان یک شخص صاحب کسب و کار یا ادمین به آن نیاز دارید. شرکت فراسیتی در ارائه کلیه خدمات اینستاگرام شما را همراهی می کند تا بهترین نتیجه مطلوب را بدست آورید.

pinterest.com/valentinabatrac/instagram-story-ideas

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مرحله 1 از 2

مرحله 1 از 2

مرحله 1 از 2

مرحله 1 از 2

اطلاعات خود را وارد نمایید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.
درخواست خود را انتخاب نمایید(Required)

مرحله 1 از 2