تغییرات الگوریتم اینستاگرام   17 ژانویه 2024 منتشر شد!
افزایش 2 برابری قیمت ادمینی اینستاگرام فراسیتی در سال 1403 عجله کنید!

کاهش حجم اینترنت اینستاگرام

دسته بندی:
فهرست مطالب
کاهش حجم اینترنت اینستاگرام

اینستاگرام به عنوان یک سرویس مبتنی بر تصویر و ویدیو،حجم زیادی اینترنت مصرف می‌کند ؛همین عامل باعث شده است که کاربران به دنبال راه حل هایی برای کاهش حجم مصرف اینترنت توسط اینستاگرام باشند. ما در این مقاله به 7 روش عالی برای کاهش حجم اینترنت اینستاگرام ، اشاره کرده ایم؛ با ما همراه باشید.

چگونه حجم اینترنت مصرفی اینستاگرام را کاهش دهیم؟

اینستاگرام به دلیل پخش خودکار و با کیفیت تصاویر و ویدیوها، وجود استوری و لایو،تبلیغات و ریلزها، حجم زیادی اینترنت مصرف می‌کند. به عنوان مثال اگر هرشخص به طور میانگین روزانه 1 ساعت از اینستاگرام استفاده کند، به طور متوسط، روزانه 600 مگابایت و ماهیانه حدودا 16 گیگابایت اینترنت مصرف می شود!

حال با درک این مشکل، در ادامه به بررسی 7 راهکار برای کاهش حجم اینترنت اینستاگرام می‌‌پردازیم.

بیشتر بخوانید: 3 روش مخفی دانلود از اینستاگرام

روش های کاهش حجم اینترنت اینستاگرام

  1. برای کاهش حجم اینترنت اینستاگرام اولین راه حل این است که مدت زمان حضور خود در این برنامه را مدیریت و محدود کنید.
  • برای این کار وارد تنظیمات اینستاگرام خود شوید
  • روی تب time spent کلیک کنید این تب مدت زمان استفاده شما از اینستاگرام را نمایش می‌دهد در اینجا 3 گزینه وجود دارد :

(Break reminder )  این گزینه برای یادآوری استراحت بین پیمایش شما در اینستاگرام است که میتوانید مشخص کنید هرچند دقیقه یکبار به شما آلارم و اخطار دهد که زمان استراحت فرارسیده

(quiet mode)   این گزینه وضعیت و پاسخ خودکار شما را در هر ساعت و روزی که تعیین کنید در حالت بیصدا قرار می‌دهد و این باعث میشود کمتر وارد اپلیکیشن شوید

پیشنهاد فراسیتی
اینستاگرام فیلتر شد چیکار کنم؟

(daily time limit)  وقتی این گزینه را در زمان انتخابی خود فعال کنید پس از گذشت آن زمان اپلیکشن را به طور خودکار میبندد و در واقع مدت زمان حضور شما را در برنامه محدود می‌کند.

روش اول کاهش حجم اینستاگرام-گام یک روش اول کاهش حجم اینستاگرام-گام دو روش اول کاهش حجم اینستاگرام-گام سه روش اول کاهش حجم اینستاگرام-گام چهار روش اول کاهش حجم اینستاگرام-گام پنج روش اول کاهش حجم اینستاگرام-گام شش

  1. دومین روشی که برای کاهش حجم اینترنت اینستاگرام وجود دارد این است که: میتوانید تمام اعلان های اینستاگرام که به طور خودکار در گوشی شما ظاهر می‌شوند را خاموش کنید و فقط وقتی که وارد اپلیکیشن شدید آن اعلان ها را ببینید. این روش کمک زیادی برای مدیریت حجم مصرفی اینترنت توسط اینستاگرام می‌کند.

روش دوم کاهش حجم اینستاگرام-گام یکروش دوم کاهش حجم اینستاگرام-گام دو

3.استفاده از حالت ذخیره داده ها :  این گزینه باعث میشود که ویدیو ها از قبل و به طور خودکار بارگیری نشوند. همچنین در این قسمت گزینه ای وجود دارد که شما با استفاده از آن میتوانید تعیین کنید که چه زمانی مدیا ها با کیفیت بالا برای شما پخش شود. و اگر گزینه هرگز را انتخاب کنید کیفیت تصاویر پایینتر آمده به ذخیره شدن اینترنت شما کمک میکند. همچنین با انتخاب گزینه فقط وای فای، مدیا فقط در صورت اتصال به وای فای با کیفیت بالا پخش می‌شود.

روش سوم کاهش حجم اینستاگرام-گام یک روش سوم کاهش حجم اینستاگرام-گام دو روش سوم کاهش حجم اینستاگرام-گام سه روش سوم کاهش حجم اینستاگرام-گام چهار

4.از طریق تلفن همراه و گزینه استفاده از داده، که در این قسمت میتوانیم مشخص کنیم که اینستای ما فقط از وای فای استفاده کند و یا اینکه گزینه داده های پس‌ زمینه(background data) را غیر فعال کنیم که وقتی از اینستاگرام خارج شدیم، پست استوری ها به طور خودکار دانلود نشوند.

روش چهارم کاهش حجم اینستاگرام-گام یک روش چهارم کاهش حجم اینستاگرام-گام دو روش چهارم کاهش حجم اینستاگرام-گام سه

  1. در گوشی های شیائومی گزینه ای وجود دارد تحت عنوان(digital wellbeing & partner controls) در این قسمت میتوانیم مدت زمان انتخابی حضورمان در اینستاگرام و هر اپلیکیشن دیگری را مشخص کنیم و بعد از سپری شدن آن تایم برنامه به طور خودکار قفل می‌شود و دیگر تا روز بعد نمیتوانیم وارد اپلیکیشن شویم مگر اینکه دوباره وارد همین قسمت شده و تایم انتخابی را عوض، یا آن را خاموش کنیم؛ همچنین میتوانیم تمام اعلان های اینستاگرام را نیز خاموش کنیم.
پیشنهاد فراسیتی
چک لیست ادمین اینستاگرام

روش پنجم کاهش حجم اینستاگرام-گام یک روش پنجم کاهش حجم اینستاگرام-گام دو روش پنجم کاهش حجم اینستاگرام-گام سه روش پنجم کاهش حجم اینستاگرام-گام چهار روش پنجم کاهش حجم اینستاگرام-گام پنج روش پنجم کاهش حجم اینستاگرام-گام شش

  1. دیتای تلفن همراه خود و اتصال گوشی به هرنوع اینترنتی را قطع کنید! بله به همین راحتی! وقتی کار ضروری نداریم لازم نیست همیشه به اینترنت وصل باشیم. از این روش نه تنها باعث کاهش حجم اینترنت اینستاگرام شدیم بلکه اینترنت مصرفی روزانه خود را بهتر مدیریت می‌کنیم.
  2. و آخرین روش این است که به روز رسانی خودکار این اپلیکیشن را از گوگل پلی و اپ استور خاموش کنیم.

جمع بندی:

اینستاگرام یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی و یک برنامه ضروری در تلفن همراه کاربران فعال رسانه‌های اجتماعی است که باعث می‌شود تا با دوستان خود ارتباط برقرار کنند، افراد مشهور را دنبال کنند، با برندها تعامل داشته باشند و حتی کسب و کار بسازند.

اما بزرگترین چالش آن برای کاربران استفاده از حجم زیاد اینترنت است که باعث شده کاهش حجم اینترنت اینستاگرام تبدیل به دغدغه ای برای کاربران این شبکه باشد. ما در این مطلب راهکارهایی را برای حل این چالش به شما ارائه دادیم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مرحله 1 از 2

مرحله 1 از 2

مرحله 1 از 2

مرحله 1 از 2

اطلاعات خود را وارد نمایید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.
درخواست خود را انتخاب نمایید(Required)

مرحله 1 از 2